woensdag 19 augustus 2015

Quilt -1

 
 Schreef ik pas over mijn eerste quilt
van de beginnerscursus.
Deze zat er nog voor,
mijn -1 quilt.
 
Lang geleden toen
'De Quiltnaald'
in Brielle
nog bestond,
kocht ik een stapel vierkantjes
Je zou het nu een
 reuze charmpack noemen.
Er zitten hele leuke en lieve
stofjes tussen
maar ook lelijke!
 
Weet dat ik ze lang bewaarde
omdat ik niet wist wat er mee te doen.
Toen, voordat ik ook maar enige
kennis van het quilten had,
begonnen met een malletje
van een ansichtkaart:)
vierkantjes aan elkaar te zetten
met de hand.
De poging was om donker en licht
om en om te doen.
Als tussenvulling zit er een
 molton(!) tussen.
Loodzwaar en zo stijf als een plank.
Met het 'masjien' geprobeerd
om rechte lijnen te naaien,
waardoor het gevaarte
nog stijver werd.

Nog steeds zonder bies,
hang hij over een stoel.
Te lelijk om af te maken
en zonde om weg te gooien.

 

4 opmerkingen:

  1. Een echte 'oer' quilt! Inderdaad zonde om weg te gooien want daar is het toch maar mooi mee begonnen en wat hebben we dan veel geleerd als we kijken naar onze eerste quilts hè? Het is een mooi proces in creativiteit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Quiltnaald, daar komen mijn eerste lapjes ook vandaan. Kreeg je van die mooie foldertjes thuisgestuurd, zo verleidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh om te koesteren toch? Een mensenkind moet eens beginnen en jouw begin vind ik een heus talentvol begin....
    Steekjesgroetjes

    BeantwoordenVerwijderen