vrijdag 1 mei 2015

Mandjes

Dit is de eerste:

Januari 2014 begonnen er heel veel aan
 Randje per Week
En toen ontdekte ik dat het bij mij goed werkt
als ik 'huiswerk' op krijg.
Iedere week 2 randjes maken
zorgen dat je 'bij blijft'
en dan loopt het gesmeerd.
(vroeger op school werkte het dus jammer genoeg  niet)

Toen kreeg ik de ingeving
om met De Mandjesquilt
te beginnen.
Verschillende tekeningen maakte ik.
Was van plan om het hengseltje
met een bandje te doen,
maakte een proeflapje.
en dat was het toch niet.
Zoeken, kijken en enkele proefmandjes verder
heb ik besloten dat dit het wordt.

Bij mij komen wel de mandjes allemaal
dezelfde kant op te staan.
Weet alleen nog niet of ik ze
rechtop of schuin zet.

De mandjes worden 12x12 cm
en er moeten plm 3 mandjes per week
gemaakt worden.
Dan is er na 1 jaar
mei 2016
een mandjesquilt top af.
De bedoeling is dat hij
11x15 mandjes gaat worden.

Een abonnement genomen
op de stoffenclub van Bep voor een half jaar
het gaat dus een verrassing worden hoe hij eruit komt te zien.
De 1e zending van de stoffenclub:

Deze mandjes zijn mooi en deze ook!
Er zijn er genoeg te vinden.
Nog geen voorbeeld gezien met dezelfde
mandjes als die ik ga doen.

Deze zijn voor de achtergrond:

Dus 1 mandje is af
 en aan het eind van de week moeten dit er 3 zijn.
Iedere zaterdag 3 mandjes er bij.
Van Randje per week
naar
Mandje(s) per week

8 opmerkingen:

  1. Super ik ga je volgen hoor. echt leuk!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Denk dat het een geweldige mandjesquilt wordt, en heel erg leuk om te volgen ook! Mandjes,... ik ben er gek op,... :o)
    Bij Jeanneke kun je mandjes zien die rechtop staan.
    http://jeanneke.com/#home

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke mandjes! Mijn vingers beginnen te jeuken als ik ze zo zie, want I loooooove mandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed voornemen Marja. En het zal je wel lukken, net zoals bij het doorquilten van jouw Jane. Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh gezellig, ook al een nieuw project! Ik vind de zetting van de mandjes met z'n vieren ook wel erg mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wie weet ontketen te wel een nieuwe hype, drie mandjes per week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee, leuk mandjes patroon ook. Veel plezier met je mandjes, gaat vast lukken.

    BeantwoordenVerwijderen